tirsdag 14. februar 2012

Next stop Filippinene..

Da er sommerklærne pakket og jeg er klar for ny tur til Cebu på Filippinene.. Dette stedet har nesten blitt som "mitt andre hjem" og jeg gleder meg veldig til å komme tilbake igjen til paradis :)



Det vil bli hektiske, men mange spennende dager..  Jeg skal gjøre ferdig både sommer og neste vinterkolleksjon av mine smykker, samtidig som jeg også har planer om å lage en kolleksjon med vesker.. Masse tøft er allerede satt i produksjon, så dere kan bare glede dere!!!

Utenom smykker og vesker, kommer jeg også til å være ute i slumområdene å hjelpe til i samarbeid med organisasjonen YoungLife Foundation, hvor jeg er Ambassador of Goodwill..


Vi arbeider med å gjøre hverdagen bedre og tryggere for barna som bor der, samtidig som vi også bidrar med medisiner og pengestøtte til operasjoner om et barn trenger det..

Det finnes mange foreldreløse barn i Cebu og det er mange som sårt trenger vår hjelp for i det hele tatt å overleve..




              
I november i fjor møtte jeg ei fantastisk lita jente på 3 år som er født uten nese.. For å klare å leve opp må Dianne opereres i løpet av få år.. Hun er fortsatt for svak for en slik type operasjon, så en representant fra YoungLife er hjemme hos henne 1 gang pr. mnd., for å gi henne ekstra næring som blandes i melken som hun drikker hver dag :)





Diannes foreldre har ingen økonomisk mulighet til å få henne operert, så derfor har hun kommet inn i YoungLife sine systemer, slik at hun kan få den hjelpen hun trenger til å kunne få et godt liv!!
Mitt møte med denne solstrålen er verdt alt arbeid jeg legger ned i forbindelse med organisasjonen og jeg gleder meg veldig til å treffe henne, de andre barna, venner og kjente igjen..








2 kommentarer:

  1. Så flink du er Katrine!! Kos deg på Filippinene! Gleder meg til å se resultatet;)

    SvarSlett
  2. Du gør et godt stykke arbejde Katrine. Meget imponerende.

    SvarSlett